O videogame e a performance em cirurgia por vídeo
Video games and performance in video surgery

Rev. méd. Paraná; 78 (2), 2020
Publication year: 2020

Objetivo:

O objetivo deste trabalho é fazer uma revisão bibliográfica sobre a relação do uso do videogame e o desenvolvimento de habilidades cirúrgicas.

Material e Método:

Foi utilizado a base de dados da MEDLINE e SciELO para pesquisa. Após a leitura completa dos artigos, alguns outros artigos foram buscados pelas referências.

Resultados:

Na revisão foram encontrados 919 artigos compatíveis com a estratégia de busca. Após a leitura do resumo foram selecionados 34 artigos que tinham alguma relação com videogame e performance em cirurgia.

Conclusões:

A relação do uso do videogame e o desenvolvimento de habilidades cirúrgicas tem evidências científicas pobres. O uso dos jogos eletrônicos, como aquecimento, para melhorar a eficiência em cirurgia, tem respaldo na literatura.

Purpose:

The aim of this study is to review the literature concerning the relationship between videogame training and the development of surgical abilities.

Method:

The electronic databases of MEDLINE and SciELO were searched for relevant studies. Additional studies were included based on the references of the previous studies.

Results:

Nine hundred and nineteen studies were found. After reading the abstracts, 34 studies were selected and included in this study.

Conclusions:

there is little existing evidence relating videogame training and the development of surgical abilities. However, warming up with videogame training seems improve surgical efficiency. It can be concluded that, before the first surgery, warming up with videogame training can be useful to improve surgical efficiency.

More related